Pagini

luni, 11 mai 2015

Paris sau partea a III-a

La Seine și Tour Eiffel
"Paris, frumosul și urâtul Paris, am ajuns, sunt într-un final aici. După mult visat la Franța nu numai că sunt aici dar sunt chiar în buricul târgului." Am sosit pe 3 septembrie, iar primirea fu ”dură” pentru ca de la aeroport a trebuit sa mă prezint, cu toate bagajele după mine să-mi iau contractul pentru cămin, așa că du-te la CROUS, ia contractul, ți se blochează bagajele la metrou pentru ca ușile s-au închis imediat după mine, după ți se blochează pentru că ieșirea e fix cât bagajul, apoi la CROUS ia și urcă 2 etaje pe scări cu bagajele după tine pentru că biroul pentru străini este într-o parte a clădirii unde nu au lift, apoi coboară-le; francezii niște gentălmeni.... le place să admire femei puternice. Ajung la cămin, completat tot felu de hârțoage, apoi alte documente și alte documente, după 5-6 ore de la sosirea în Paris am reușit să ajung în cameră, și după Leuven am simțit brusc un sentiment de claustrofobie.
Louvre văzut din Musée d'Orsay
Am tot ce îmi trebuie (mai puțin cuptor) într-un spațiu de 16m2, baia e de 2 m2 iar bucătăria tot cam așa, 2 plite, o chiuvetă, un minifrigider și niște dulapuri suspendate. Când am ajuns aveam doar o lingură, o furculiță și o linguriță, pe care am avut inspirația de ultim moment să le iau de acasă și să le îndes în bagaj în timp ce așteptam să vina taxiul. Șifonierul este în perete fix lângă bucătărie (unde by the way aerisirea nu merge deci v-am menționat cum șifonierul e fix lângă? ) așa iar în mijlocul camerei am o minunăție de stâlp. În prima seară am avut norocul să mă pricopsesc cu o pernă iar a doua zi a apărut și o pilotă așa că am scăpat de o grijă.

Pe străduțe pe lângă Montmartre 
Prima săptămână a fost doar pentru internaționali - adică cursuri de franceză timp de 5 zile. Testul de poziționare a fost amuzant, aveam la dispoziție 45 de minute pentru test: primele 30 - probleme de IT iar ultimele 15 minute scris pe foaie ce nivel credem că suntem. Apoi picnic cu erasmușii lângă Tour Eiffel, cocktail de bun venit la Sorbonne și party undeva pe lângă Moulin Rouge și ajunge cu erasmușii ceilalți, înapoi la ai mei! 

 Clichy-Batignolles
Facultatea a început pe 15 septembrie și am avut pe tot parcursul semestrului (adică până la final de decembrie) 9 materii iar Nadia s-a mai înscris la 2 ca auditeur-libre (adică nu primesc niciun punct de credit și nici notă) că de ... cum doar 9 materii hai că pot și 11 (surprinzător le consider mult mai folositoare dar șșhh....) și anume portugheză și rusă. Și chiar dacă nu primeam nicio acreditare la finalul celor două cursuri țin să precizez că am fost foarte conștiincioasă. La cursul de rusă, unde eram cu foarte mulți francezi - comparativ cu portugheza unde eram cu foarte mulți internaționali - colegii erau ceva de genu Da! da! tu ești din Europa de Est de aia te descurci atât de bine. Am încercat eu să le explic că de fapt eu am trișat un pic înainte cu cărțile de rusă ale bunicii unde am învățat cum să citesc literele chirilice și că nu am pronunția aia nazală a lor și că în rest sunt la fel de începătoare ca și ei, dar n-ai cu cine să te înțelegi. 

Parc de la Villette
Acum dacă mă întrebați ce materii am studiat eh aici e o altă problemă. Au francezii așa un obicei....toate cursurile mele aveau nume atât de lungi și de pompoase încât nici nu m-am chinuit să rețin cum se cheamă. Erau așa cursul cu banii sau Berny, profu' cu elefanții - numit și profu' cu gheața (ăsta era un curs de economie la care am ajuns să ne certăm despre elefanții din Africa și dreptul de proprietate și cum se topește gheața la poli), apoi M&M (cursul trebuia predat de 2 profesori și pe amândoi îi chema ceva cu M - nici pe ei nu știam cum îi cheamă - aceeași problemă cu reținutul numelor profilor pe care am avut-o și în Ro) apoi cursul meu preferat adică cursul cu proful  cel sexy (nici pe el nu am știut cum îl cheamă o bună perioadă).
La cursul despre monedă complementară (Berny) am avut un experiment foarte interesant: am format echipe și fiecare a primit un plic sigilat cu 5 euro. Iar din momentul în care desfacem plicul avem 2 ore la dispoziție să facem cât mai mulți bani (tot timpul din lume - adică 2 săptămâni - să ne pregătim, puteam folosi orice altă resursă de care dispuneam și doar cei 5 euro pe care la final trebuia să-i returnăm) p.s. cam toți ne-am temut că o să ni se perceapă dobândă. Așa că echipa din care făceam parte (că de spiritul ecoturistic......) a făcut câteva produse hand made iar la final am avut un profit de 13 euro asta pentru ca fetele celelalte nu au vrut să mă asculte și nu au vrut să mergem în zonele turistice și efectiv să vindem acolo produsele ci au vrut să facem totul legal și au găsit un mic târg de cartier unde pentru 5 euro am avut o masă pentru 2 ore și unde am stat și am înghețat pentru ca nu era mai nimeni (noroc că ne-am postat produsele și pe net :)) în alea 2 ore). Iar echipa care a avut cel mai mult profit (30 euro) ghiciți ce au făcut? S-au dus frumușel într-o dimineață și s-au așezat la coadă la catacombe și după i-au întrebat pe turiști dacă nu vor să facă schimb.

Parisul e superb toamna așa că au început și plimbările iar pe măsură ce se apropie iarna parcă parcă și numărul turiștilor se reduce (nu complet dar parcă poți să te bucuri și tu un pic de oraș), așa ca multe plimbări á la Nadia - adică mult mers pe jos.
În septembrie am participat la două Promenades Urbaines: Parc Clichy-Batignolles și Parc de la Villette continuat cu Parc des  Buttes-Chaumont și Parc de Belleville coborât spre cimitirul Père Lachaise (care era închis la ora aia așa că mers mai departe spre Nation și apoi spre Gare de Lyon trecut Seine și pe străduțe înapoi la cămin.
Forțe invizibile la Ambasada Argentinei
Sau de la cămin, Denfert-Rochereau, Bulevardul Raspail, Place de la Concorde cu Musée de l'Orangerie, Église de la Madeleine, cocoțat apoi pe terasa de la magazinele Printemps, urcat spre Moulin Rouge, apoi pe străduțe spre Montmartre și înapoi spre casă, și asta într-o superbă zi de toamnă, după care colegi mi-au zis că nu sunt întreagă la minte și că s-a inventat totuși metroul. :P
Butte aux Cailles
 Am participat la Nuite Blanche unde a fost nebunie deși ne-am dus la evenimente organizate în zonă (adică nu foarte cunoscute), apoi la ziua patrimoniului unde am vizitat ambasade (a României, a Serbiei și a Argentinei) :) Muzee? am fost la 2 (Orsay si Orangerie) da știu aș putea spune sa-mi fie rușine dar după ce am stat 5 ore în primul iar celălalt mi s-a părut dubios am zis că-mi ajunge cu muzeele, pentru moment să ne bucurăm de oraș. Așa că m-am întors la explorat Parisul.
Dar cel mai mult m-am îndrăgostit de Butte aux Cailles și de zona din împrejurimi care a continuat să mă surprindă până în ultimul moment. Atmosfera, casele, stilul arhitectural, străduțele, dealul, scările ascunse, oamenii, energia pe care o resimți, diferența dintre cartierul boem de pe durata zilei și străzile pline de viață de după lăsarea serii, vinul ieftin cumpărat din supermarket (dar acceptabil) băut în piațetă în timp ce ședeam direct pe caldarâm sau pe treptele caselor, happy hour-ul, interviurile și cercetările din zonă, discuțiile interminabile despre orice ;) - toate acestea sunt doar o parte din motivele pentru care aceasta este zona mea preferata din Paris.
STeDe dinner

Iar dacă tot am început să spun de vinul cumpărat în supermarket :) să continuăm. Acum când plâng după vin, pentru că în Brazilia e mega scump, realizez că dacă mai stăteam mult în Franța alcoolică cu acte deveneam (dar doar de vin). Nu era săptămână  (sunt indulgentă) fără o seară cu vin a fetelor la mine în cameră plus cinele STeDe când fiecare gătea la el în cameră și după ne întâlneam în camera comună și împărțeam. Fiecare aducea ce avea, pentru leneși cel mai rapid era o sticlă de vin. Cinele începeau normal pe la un 19 - 20 iar la 23 când ne dădeau afară din sala comună ne mutam de obicei la mine (pentru ca aveam vecine înțelegătoare care nu făceau scandal din cauza zgomotului, făceau și ele destul). Cinele noastre au fost memorabile: eram singuri nebuni în tot căminul care se plimbau cu mâncare prin lift (căminul are 15 etaje iar sala comună era la etajul 1 și doar 2 lifturi), pe final deja devenisem experți încât ajunsesem să organizăm cine tematice - a fost doar una iar toată mâncarea avea forma de sferă (ball fest), sau faimoasa cină când am avut Elixir d' Anvers :D - la cerere livrat direct din Belgia. Hmmm nu cred că v-am povestit despre minunatul elixir în postul despre Belgia, dar povestea pe scurt este că vă zic altădată.
După un an de STeDe nici party-urile nu au mai fost ce erau în Italia, iar marea majoritate s-au desfășurat la mine în cameră, datorită vecinilor înțelegători, și pentru că de ce nu? Înainte de vacanța de Crăciun, am organizat Secret Santa iar père Noel (administratorul) ne-a expulzat din camera comună fără niciun motiv chiar înainte să începem așa că :) ne-am mutat la mine în cameră (acum imaginați-vă cei 16m2  din care mulți sunt ocupați de mobilă, pereți și stâlpi, 22 de persoane, cadourile de Secret Santa, mâncare și băutură), spitalul de nebuni din fața camerei (dăp este unul fix lângă cămin) era mic copil pe lângă camera mea.

STeDe, finally, at Sorbonne
Semestrul în Paris s-a terminat draguț, ne-am împrietenit cu cei la master-ul local, am ieșit cu profii la o bere la final de curs (asta fu la finalul cursului cu profu' sexy), au organizat un party doar pentru noi în clădirea Sorbonne, am avut un field trip fix în Pays Basque - Biarritz si Bayonne, am primit titlul "Cel mai bun bucătar", în ultima zi făceam curățenie în cameră în timp ce aveam febră și am părăsit Parisul fix în ziua în care a nins (iar eu am tot sperat încă din septembrie să ningă, să pot admira Parisul acoperit de zăpadă de pe colina de la Montmartre, și nimic, iar când plec.... ninge).
Și mai multe motive pentru a reveni.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu